pl sk
pl sk

virtualnaCENTRALA & ODDZIAŁY

Obecnie na rynku zaczyna pojawiać się zapotrzebowanie na aplikacje, które do sprzedaży, analizy towarowej i finansowej potrzebują internetu. Internetu jako żródła komunikacji pomiędzy oddziałami a centralą oraz firmą a jej klientami. Wiodącym Klientem w tym segmencie rynku jest dla nas firma Libra sp. z o.o. z Rzeszowa. Budujemy dla niej system VirtualnaKsięgarnia, który mamy nadzieję, będzie kołem zamachowym jego sprzedaży, a nam pozwoli zdobyć nowe doświadczenia i nowych Klientów. Gotowych nam zaufać i skorzystać z naszych nowoczesnych i efektywnych rozwiązań informatycznych.


Centrala
Jeśli jest sieć, to musi być i jej centrum. A jeśli jest centrum, to musi być system kierowania i kontroli. I tak jest w naszym produkcie. Skąd się biorą definicje nowych wydawnictw, nowych wydawców, nowych dostawców itd itp? Z definicji w centrali. Skąd się biorą powyższe definicje w oddziale? Zostają przesłane wraz z każdym dokumentem przesunięcia międzyoddziałowego z centrali do oddziału. Główna idea naszego produktu jest więc znana. Wszyscy pracują na tych samych definicjach. Posługują się tymi samymi nazwami i pojęciami. Ale co z cenami? To zależy już od przyznanej oddziałowi samodzielności.


Oddziały
Jeśli jest sieć, to jest i współpraca między oddziałami. Na tej samej zasadzie co z centralą. Książki krążą w sieci, a wraz z nimi dokumenty przesunięć międzyoddziałowych. Każdy z nich zawiera między innymi definicje przesyłanych wydawnictw. I dzięki temu wszyscy mówią, piszą, dzwonią, faksują, mailują o tym samym. Oddziały sprzedają nie tylko asortyment wspólny. Jest również miejsce na asortyment lokalny. Związany tylko z danym oddziałem. W szczególności dotyczy to antykwariatu, gdzie wszystko od początku do końca ma charakter autonomiczny.


Zamówienia
Zamówienia to najciekawsza część całego systemu informatycznego. Składa je każdy oddział i przesyła do centrali. A tu system przegląda dane ze wszystkich oddziałów i według zadanych kryteriów "realizuje" je. Realizuje, bo przecież zamawiane książki mogą być w innych oddziałach. I wcale nie trzeba ich poszukiwać na zewnątrz firmy. A jeśli już zamówienie należy złożyć u dystrybutora, to system pomoże wybrać go spośród wielu. I na zakończenie całego procesu, to również system pomoże dostarczone pozycje posegregować i przydzielić do odpowiednich oddziałów.


Replikacje danych
Centrala analizuje zamówienia i "realizuje" je. W oddziałach lub u dystrybutorów. Ale skąd czerpie wiedzę o aktualnych stanach w oddziałach? Zapewnia to replikacja danych. Replikacja w trybie ciągłym z wykorzystaniem internetu. Jak to działa? Idea jest następująca. W oddziale Replikator śledzi na bieżąco zmiany zachodzące w bazie danych i przesyła wybrane informacje do centrali. Tu z kolei, na podstawie nadesłanych danych, Replikator aktualizuje kopię bazy oddziałowej. I nie tylko. Bo tworzy on również bazę wspólną. Bazę wspólną, która jest klasyczną hurtownią danych. I to właśnie ta hurtownia służy do analizy wykonywanej podczas "realizacji" zamówień. I oczywiście do wszystkich innych analiz związanych z cała firmą. Z kolei kopie baz oddziałowych pozwalają w każdej chwili na aktualny podgląd sprzedaży, stanów magazynowych, gotówki itd itp w dowolnym oddziale.


Opis i zawartość systemu
Nasza firma oferuje system informatyczny VirtualnaKSIĘGARNIA. Jako motor baz danych wykorzystujemy serwer SQL. Proponujemy sql-owe serwery baz danych firm ORACLE i InterBASE. To drugie rozwiązanie jest zdecydowanie tańsze. InterBASE 6.0 jest wersją darmową dla platform MS Windows i Linux. To pierwsze natomiast zdecydowanie wydajniejsze. Przede wszystkim z punktu widzenia pracy w centrali.

Koncepcja systemu opiera się na wspólnej identyfikacji sprzedawanych wydawnictw, zautomatyzowanej wymianie dokumentów pomiędzy aplikacjami w oddziałach za pomocą internetu i analizie zamówień pod kątem wykorzystania posiadanych zasobów własnych.

Kluczowymi programami w naszym systemie są: VirtualnaSprzedaż, VirtualnyMagazyn i VirtualneZamówienia. Zautomatyzowany przesył i wymiana danych nie byłyby jednak możliwe bez pakietów VirtualnejPoczty i VirtualnegoReplikatora.

W skład systemu wchodzą następujące aplikacje:

  • Sprzedaż - aplikacja do ewidencji sprzedaży i obrotu gotówkowego w kasie
  • Magazyn - aplikacja do ewidencji przychodów, rozchodów i kontroli stanów magazynowych
  • Zamówienia - aplikacja do ewidencji zamówień i ich analizy
  • Serwer Drukarek Fiskalnych - aplikacja do obsługi drukarek fiskalnych
  • Pakiet Replikator - zestaw narzędzi do odczytu i zapisu zmian w bazach oddziałowych
  • Pakiet Poczta - zestaw narzędzi do przesyłania danych z wykorzystaniem internetu


Co oferują poszczególne aplikacje? Jaki jest zakres ich funkcjonalności? Poniżej szczegóły:

  • Virtualna Sprzedaż
    • dowolne, definiowane dokumenty sprzedaży
    • praca na otwartych dokumentach sprzedaży
    • stosowanie cenników i zestawów upustów przypisywanych do kontrahenta
    • dowolne przekrojowe zestawienia sprzedaży w tym rejestr vat dokumentowy i asortymentowy
    • dowolne, definiowane dokumenty kasowe
    • automatyczna współpraca z modułem sprzedaży wg definicji
    • dowolne przekrojowe zestawienia obrotu gotówkowego w tym wg typów i wg dat
  • Virtualny Magazyn
    • dowolna liczba magazynów z wyborem różnych algorytmów przychodu i rozchodu w tym algorytm partii asortymentu
    • prowadzenie ewidencji przychodów za pomocą dowolnych, definiowanych dokumentów przychodów
    • prowadzenie ewidencji rozchodów za pomocą dowolnych, definiowanych dokumentów rozchodów
    • prowadzenie operacji przesunięć międzymagazynowych
    • prowadzenie operacji przesunięć międzyoddziałowych
    • rozliczenie remanentu (spisy, wyrównania itp.)
  • Virtualne Zamówienia
    • ewidencja zamówień w oddziałach i centrali
    • analiza zamówień i tworzenie dokumentów przesunięć międzyoddziałowych
    • analiza zamówień i tworzenie zamówień zewnętrznych
  • Serwer drukarek fiskalnych
    • ekonomiczne rozwiązanie fiskalne - obsługa dowolnej liczby stanowisk sprzedaży z jedną drukarką fiskalną
    • współpraca z aplikacjami Sprzedaży poprzez protokół TCP/IP
  • Virtualna Poczta
    • przesyłanie skompresowanych danych pomiędzy oddziałami i centralą
    • wykorzystanie do przesyłu korespondencji serwerów FTP i SMTP/POP3
    • wykorzystanie dokumentów xml jako nośnika informacji w korespondencji
    • współpraca wszystkich aplikacji z programem pocztowym przez interfejsy
    • szeroki zakres definicji parametrów przesyłania
  • Virtualna Replikacja
    • śledzenie zmian w bazach oddziałowych i ich wysyłka do centrali
    • aktualizacja w centrali kopii baz oddziałowych i bazy wspólnej (klasycznej hurtowni danych)j
    • szeroki zakres definicji parametrów replikacji
  • Internet
    • wykorzystanie hurtowni danych jako żródła danych w internecie
    • dla oddziału - podgląd stanów magazynowych w innych oddziałach
    • dla dostawcy - podgląd stanów magazynowych w oddziałach i tworzenie raportów ze sprzedaży dla dostarczanych wydawnictw



Nasza porada
Szanowny Kliencie. Oglądasz naszą stronę, czytasz nasze uwagi i oczywiście zastanawiasz się co wybrać? To co my proponujemy czy też sprawdzone oprogramowanie z zagranicy?

Oprogramowanie dla sieci księgarskich z wykorzystaniem internetu to nowość na rynku informatycznym. Nie ma co ukrywać, że jest tu wiele rzeczy nowych i niesprawdzonych. Powstają one jako wynik wizji księgarzy i informatyków. Nie każde z tych rozwiązań przetrwa próbę czasu. Ale to co jest, już dziś spełnia z nawiązką wymogi nowoczesności. Na pewno zachodnie systemy są bardziej rozbudowane i posiadają więcej funkcji. Trzeba jednak pamiętać, że powstawały one w innej otoczce informatycznej. Stały dostęp do internetu uważamy dziś za coś normalnego. A przecież jeszcze wczoraj wielkim sukcesem było korzystanie z wdzwanianego dostępu. Coś podobnego odnosi się również do "uznanych i sprawdzonych rozwiązań", które tak naprawdę powstały w zupełnie innej epoce. Są one po prostu stare technologicznie.