hotel bez recepcji nocnej

kalkulator automatyzacji

Zalecamy najpierw zapoznać się z kalkulatorem automatyzacji. Generalnie występują tam dwa typy obiektów: biznesowe oraz turystyczne. Obiekty biznesowe to klasyczny hotel, hotel bez recepcji nocnej i apartamenty. Poniższe wnioski odwołują się do symulowanych tam sytuacji oraz przykładowych realizacji.

mamy obiekt czynny od 6 do 22 a chcemy non-stop

Krótko mówiąc nie prowadzimy recepcji w godzinach nocnych ale chcemy obsługiwać gości w tych godzinach. Z kalkulatora automatyzacji wynika, że niezbędne są trzy automatyzacje: rezerwacji, kontaktów z Gościem i kontroli dostępu.

Automatyzacja rezerwacji jest niezbędna aby umożliwić rezerwacje noclegów w internecie oraz przyjazd do obiektu po godz 22. Źródłem rezerwacji w internecie powinna być własna strona i strona booking. Własna strona gwarantuje zerową prowizję, niższe ceny dla Klienta i możliwość rezerwacji nawet spod zamkniętych drzwi obiektu (naklejka z qr-kod poprowadzi do własnej strony). Strona booking gwarantuje, że Wasz obiekt zostanie wyszukany w trasie i w ostatniej chwili przez wiele osób, które nic o nim nie wiedzą ale poszukują noclegu.

Automatyzacja kontaktów z Gościem, w oparciu o sms, jest już pochodną wcześniejszego wyboru. Dzięki temu mamy z Gościem komunikację pewną, natychmiastową i w odpowiednim języku.

Automatyzacja kontroli dostępu jest dopełnieniem całej trójki. Najprostsze rozwiązanie to zamek programowany zdalnie na wejściu do obiektu i 4 znakowy kod cyfrowy do niego (zobacz video). Dla pokoi wystarczą samodzielne skrytki z szyfrem do przechowywania kluczy. Szyfrator jest mechaniczny 4 cyfrowy (zobacz zdjęcia). W rozwiązaniu bardziej zaawansowanym w pokojach montowane są również zamki programowalne zdalnie. Kod dostępu do obiektu i kod dostępu do skrytki/pokoju wysyłane są sms-em na numer telefonu Gościa natychmiast po zrobieniu rezerwacji (zobacz ekrany).

Kto z tego rozwiązania może skorzystać i komu to rozwiązanie można polecić?

Na pewno skorzystają z niego hotele **, zajazdy, karczmy, pensjonaty, które oprócz części noclegowej mają część gastronomiczną. Najczęściej po godz 21 lub 22 nikogo już tam nie ma. Natomiast chętni na nocleg są ale nie ma ich kto obsłużyć. Są także Goście, którzy z definicji przyjeżdżają późno i brak dostępu do obiektu jest problemem dla obydwu stron.

Na pewno obiekty, które mają tylko część hotelową. Jeśli ilość pokoi jest mniejsza od 30 to na pewno powyższa automatyzacja rozwiąże problem braku recepcji nocnej.

mamy obiekt czynny non-stop ale nie mamy personelu

Krótko mówiąc nie możemy znaleźć personelu na godziny nocne ale chcemy utrzymać obiekt w trybie 24/7. Generalnie są dwa rozwiązania organizacyjne. Albo schodzimy ze standardem do obiektu klasy ** i stosujemy rozwiązanie z akapitu powyżej. Albo staramy się utrzymać nasze *** i dostosować organizację pracy do pracowników o różnych kompetencjach.

Kogo możemy przyjąć do pracy na godziny nocne i w dni wolne od pracy? Najlepiej studentki, które chcą sobie dorobić. Co należy zrobić aby nie miały one problemów w kontaktach z Gośćmi? Ograniczyć kontakty do minimum. Jak to osiągnąć? Z kalkulatora automatyzacji wynika, że niezbędne są trzy automatyzacje: rezerwacji, kontaktów z Gościem i kontroli dostępu.

Automatyzacja rezerwacji ogranicza do minimum potrzebne szkolenie dla nowego personelu, który i tak nie wiążą przyszłości z Waszym obiektem. W związku z tym należy preferować rezerwacje noclegów w internecie. Źródłem rezerwacji w internecie powinna być własna strona i strona booking. Własna strona gwarantuje zerową prowizję i niższe ceny dla Klienta. Strona booking gwarantuje, że Wasz obiekt zostanie wyszukany w trasie i w ostatniej chwili przez wiele osób, które nic o nim nie wiedzą ale poszukują noclegu.

Automatyzacja kontaktów z Gościem, w oparciu o sms, jest już pochodną wcześniejszego wyboru. Dzięki temu mamy z Gościem komunikację pewną, natychmiastową i w odpowiednim języku.

Automatyzacja kontroli dostępu ogranicza praktycznie do zera wszelkie pomyłki i problemy związane z programowaniem kart/wydawaniem kluczy. Rozwiązanie oparte jest o zamki programowalne zdalnie do pokoi. Kod dostępu do pokoju wysyłany jest sms-em na numer telefonu Gościa natychmiast po zrobieniu rezerwacji (zobacz ekrany).

Dochodzi jeszcze pobranie faktury za pobyt, które jest realizowane przez samego Gościa. Faktura jest dostępna w linku z rezerwacją. Dzięki temu cały cykl rezerwacja, zapłata, pobranie faktury, przyjazd i wejście do pokoju odbywają się poza obsługą recepcji.

Poziom merytoryczny personelu w godzinach nocnych nie ma wówczas takiego znaczenia bo stopień automatyzacji jest bardzo wysoki. Natomiast na pewno studentki zapewnią wysoką kulturę osobistą i będą potrafiły znaleźć się w sytuacjach niestandardowych. Wszelkie bardziej zaawansowane sprawy rozwiąże zawsze zmiana dzienna, która posiada kompetencje i pracuje w Waszym obiekcie wystarczająco długo.